Kom pas naar binnen op de afgesproken tijd aub!
Lees daarnaast hieronder alle informatie goed door:
Onze tandheelkundige hygiëne richtlijnen zijn zó streng dat we veilig kunnen behandelen. Sinds de uitbraak van het HIV virus in de jaren 90 behandelen wij élke cliënt of hij/zij AIDS heeft. Wij werken altijd met persoonlijke beschermingsmiddelen dus u bent veilig in de praktijk.
WIJ VRAGEN U INDIEN U OF IEMAND IN UW HUISHOUDCONTACTEN:
Indien u of een huisgenoot:
- momenteel in afwachting van een testuitslag van een corona test
- u korter dan 2 weken genezen bent van corona
- u of uw huishoudcontacten corona symptomen heeft, Verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn en/of (licht) hoesten en/of plotseling verlies van reuk- en/of smaakvermogen (zonder neusverstopping) en/of Kortademigheid/benauwdheid en/of verhoging óf koorts boven de 38 graden
- u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met verstandelijke beperking woont
- u of uw huishoudcontacten de laatste 2 weken bewezen Covid-19 hebben (gehad)
- u of uw huishoudcontacten in verplichte thuisisolatie zijn (of zou moeten zijn)* ivm wegens nauw contact met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld of omdat u korter dan 10 dagen bent teruggekeerd uit een land/regio met code rood of oranje
Alle cliënten, indien gezond / momenteel gezond voelend zijn welkom!
Wij zullen bij de komende afspraak uw laatste medische gegevens controleren en daarop onze behandeling aanpassen waar noodzakelijk.
OVERIGE AFSPRAKEN GAAN GEWOON DOOR!
Controleer echter maximaal 48 uur voor uw daadwerkelijke afspraak onderstaande vragenlijst:
- Heeft u symptomen als: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts > 38 graden
- Heeft iemand van uw huishoudcontacten bovengenoemde symptomen?
- Bent u, of iemand van uw huishoudcontacten in thuisisolatie?
Ja – wij vragen u uw afspraak uit te stellen
Nee – uw afspraak kan doorgang vinden
Wat betekent het voor (be)handeling in onze praktijk?
Eigenlijk veranderen er maar een paar kleine dingen. Vooral dat cliënten elkaar minder zullen treffen in de wachtkamer. Lees hieronder meer over de extra maatregelen om de praktijk veilig te houden.
Bescherming 1: gebruik handdesinfectans bij binnenkomst
Voor u binnenkomt kunt u onze automatische desinfectans gebruiken. Deze hangt buiten voor de deur van de praktijk.
- kom niet te vroeg, kom niet te laat.
- we nemen meer tijd voor cliënten zodat u niemand anders treft
- kom pas op de afgesproken tijd naar binnen
- wacht eventueel even in de auto tot het tijd is
Bescherming 2: clean room policy
Door het flamingo behang is het nog steeds gezellig:
- het toilet is niet beschikbaar in Covid-19 tijd
- alle folders ontvangt u digitaal
- behandelplannen en begrotingen ontvangt u digitaal
- verwijzingen ontvangt u digitaal
- tandenborstels zijn nog steeds te koop 🙂
Bescherming 3: wij dragen een face shield
We zien er heel charmant uit komende tijd. We dragen namelijk een face shield. Niet comfortabel maar wel effectief in bescherming van spetterend vocht.
- we hebben voldoende beschermingsmiddelen
- we reinigen volgens richtlijnen RIVM/WIP
- onze richtlijnen zijn HIER te lezen
- In sommige gevallen zijn ze nog wat aangescherpt
Bescherming 4 - mondkapjes in alle soorten/maten
Wij hebben voldoende mondkapjes hebben we voor elke gelegenheid voldoende.
Echter zijn de prijzen, door de grote vraag enorm gestegen. Normaal kost een doosje van 100 mondkapjes 7 euro en nu 135 euro.
De NZA (zorgautoriteit) beslist over onze tarieven. Op uw factuur vind u een Covid-19 toeslag van 4.26 euro. Wij gebruiken bij elke cliënt een nieuw mondkapje. De verzekeringen vergoeden deze extra toeslag onder deze omstandigheden.
Bescherming 5: triage systeem Safe Work Space
We gebruiken Safe Work Space, een checkbox tool, deze helpt ons de juiste vragen op het juiste moment te stellen zodat we niets vergeten.
- stellen bij élke cliënt dezelfde vragen
- beoordelen of we u van dienst kunnen zijn
- passen behandelingen/bescherming aan waar nodig
- verminderen consistent de verspreiding van Covid-19
Bescherming 5: een HEPA filter voor schone lucht
We gebruiken een HEPA filter die effectief en automatisch reinigt.
- verwijdert 99,97% alle bacteriën en virussen
- zorgt voor schone lucht in de praktijk
- daarnaast ventileren wij maximaal
Wil u alsnog uw afspraak verplaatsen?
Dat is natuurlijk geen probleem. Echter houdt wel rekening met extra wachttijden. Ik doe mijn uiterste best deze zo kort mogelijk te houden.
Ik zal om die redenen ook wat vaker in het weekend werken en evt in de avonden om de wachttijden niet te lang te maken.
Hopend u voldoende geïnformeerd te hebben
Vriendelijke groeten Tiffany Claus